« ただいま& 火星 | Main | 最近、新聞にのってた話について »

出張先から

今日は出張先から書きますね。

新日鉄の爆発事故、びっくりしました。
実は、自宅が揺れたんです。(って書いちゃうとどこにいるか
分かっちゃいますね。)
地震かと思ったんですが、全然テレビを見ていてもテロップが
出ないので、今度は家の柱が壊れたかと思い(欠陥住宅なのか?と
思いながら)家中を点検したのですが、そうでもなく。
次はあり得ないなあと思いながら、家の外に出てものが落ちてきたのか
と見まわったが何もない。
そうこうしているうちに近所の2軒の人が互いに話している声が
聞こえてきて・・・。(なんかすごい音しませんでしたか?と
話していた。)

すると西側の方角から消防車のサイレンが聞こえてきて、これは向こうのほうの工場で何か爆発したな、その衝撃波だったんだな。と
直感で思いました。

家の中に戻ってきてみると、やはり爆発でした。

夜中になっても鎮火しておらず、テレビでは「2次災害の
可能性は現在のところありません」と言われても
メラメラ燃えてるのがコンビニに行った帰りに見えてしまうと
安心して寝つくことがなかなかできなかった・・・。

今自分が住んでいるところは、ある意味、怖い場所だなあと
改めて感じた夜でした。

|

« ただいま& 火星 | Main | 最近、新聞にのってた話について »

Comments

Hi there! I understand this is sort of off-topic but I had to ask. Does managing a well-established blog like yours require a large amount of work? I am brand new to running a blog but I do write in my diary every day. I'd like to start a blog so I will be able to share my own experience and feelings online. Please let me know if you have any kind of ideas or tips for new aspiring bloggers. Thankyou!

Posted by: best dating sites | 2014.11.24 at 12:04

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how could we communicate?

Posted by: Cash advance loans with No credit check | 2015.02.07 at 20:55

Very nice article, just what I wanted to find.

Posted by: payday loans no credit check | 2015.02.15 at 08:49

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/7231/6668322

Listed below are links to weblogs that reference 出張先から:

« ただいま& 火星 | Main | 最近、新聞にのってた話について »