« もうひとり?紹介し忘れました。 | Main | 写真が見えないことがあるねぇ »

まねする息子

まねをして息子は育つんだなあと思うことがあったのでちょっと書きます。女房が授乳をしたり、おむつをかえたりしているのをいつもみているからか、それをまねするようになりました。何を使ってかというと、「おきあがりこぶし」。ちゃんと、「よしよし」とか言いながら口の回りをガーゼハンカチで拭いたり、お尻を拭いたりしてました。そして、ベビーベッドに寝せたら、そりゃぁそうだよねぇ。「寝てくれない!!」でも、無理やり、布団をかぶせて、とうとう寝せることに成功しました。そんなふうに大事にされていたおきあがりこぶしですが、良く見ると後頭部がへこんでいます。(息子が以前パンチしたため。)今回はそれを見て、「ばんそうこう」を貼ってました。まあ、無謀なところもあり、やさしいところもありって感じに今のところ育ってきているようです。

|

« もうひとり?紹介し忘れました。 | Main | 写真が見えないことがあるねぇ »

Comments

Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.

Posted by: Best Dating Sites | 2014.11.20 at 18:10

I always used to read post in news papers but now as I am a user of web so from now I am using net for content, thanks to web.

Posted by: best dating sites | 2014.12.05 at 12:57

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site offered us with useful information to work on. You have done an impressive task and our whole group might be grateful to you.

Posted by: match.com free trial | 2015.02.08 at 05:21

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/7231/6668169

Listed below are links to weblogs that reference まねする息子:

« もうひとり?紹介し忘れました。 | Main | 写真が見えないことがあるねぇ »